۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۳۲۷۰۲
با شعار قم سرآمد شهادت و سرافرازی؛

دومین کنگره ملی شهدای استان قم برگزار می‌شود | اضافه شدن کمیته شهدای روحانی

دومین کنگره ملی شهدای استان قم برگزار می‌شود | اضافه شدن کمیته شهدای روحانی
حاجی زاده از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم با شعار قم سرآمد شهادت و سرافرازی خبرداد و گفت: این همایش با اضافه شدن کمیته روحانیت آبان ماه 99 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد حاجی زاده رئیس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم عصر امروز در دیدار با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم در آبان ماه سال آینده خبرداد و گفت: اولین دوره کنگره های ملی شهدای کشور که از قم آغاز شده بود، امسال با برگزاری در چهار استان به پایان می رسد.

وی با بیان این که مسیر دومین کنگره نیز از استان قم آغاز می‌شود، عنوان کرد: کنگره شهدای استان قم با 17 کمیته برگزار می‌شود،  از جمله کمیته شهدای روحانیت اضافه شده است چراکه روحانیت همیشه پرچم دار و هدایت گر بوده اند و آمار حضور شهدای روحانیت در جبهه نیز نسبت به دیگر اقشار جامعه بالاتر است.

رییس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم عنوان کرد: کمیته شهدای بین الملل قم نیز اضافه شده چراکه استان قم بیش از 1200 شهید از 9 کشور جهان دارد، همین طور کمیته فضای مجازی قم نیز راه اندازی شده چراکه قم در کشور رتبه اول میزان استفاده از فضای مجازی را دارد و همچنین به دلیل تأکیدات رهبر معظم انقلاب قرارگاه فضای مجازی راه اندازی شده و برای آن فراخوان زده ایم و گردان برای این کار تعریف کرده ایم.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته هیأت ها و تشکل های مردمی گفت: وقتی کار به دست خود مردم باشد برکات زیادی دارد و زحمت کار هم خیلی کمتر می‌شود همچنانکه وقتی ما در جمکران مسؤولیت داشتیم، در سالروز نیمه شعبان کار را با همراهی مردم ادامه دادیم که با حضور و همت مردم از چهل شهر و چهار کشور غرفه ها برپا شده بود.

حاجی زاده تأکید کرد: استان های کرمان و خراسان جنوبی موفق ترین استان ها در برگزاری کنگره شهدا بوده اند، چراکه آنها 93 برنامه داشتند که یکی از آنها برگزاری هزاران یادواره بوده و تلاش کرده اند در ظرف پنج سال تمام برنامه های استان به سمت شهید و شهادت برود از جمله این که جهیزیه و هدیه به نیازمندان و آزادی زندانیان به نام یکی از شهدا انجام می‌شود.

وی با بیان این که در برگزاری کنگره شهدای استان قم از تجربه های استان های موفق استفاده می‌شود، بیان داشت: شهر قم با استان های دیگر متفاوت است، چراکه این شهر، شهر بزرگان و اعاظم است و ما می توانیم با استفاده از سخن و فکر بزرگان حوزه برای ریل گذاری درست مسیر و بهتر انجام دادن کار استفاده کنیم.

رییس ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با قم گفت: ایشان در سفر خودشان در سال 89 به قم این شهر را «سرآمد شهادت و سرافرازی» را نامیدند که ما نیز به همین جهت شعار کنگره امسال را «قم؛ سرآمد شهادت و سرافرازی» همین عنوان قرار دادیم./1330/ج

ارسال نظرات